Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

Adidas werkt aan een nieuw open en digitaal platform voor fitnessproducten

Geschreven door
Geplaatst op13 maart 2017, 9:54 CategorieFitness trackers

Adidas heeft laten weten dat het bedrijf momenteel werkt aan een nieuw open en digitaal platform voor zijn fitnessproducten. Omdat het een open format wordt, kunnen ook andere fabrikanten en app-ontwikkelaars zich aansluiten.

Digitaal, open platform van Adidas onderweg

Stacey Burr, bij Adidas verantwoordelijk voor de afdeling digitale sporten, heeft in een interview met Engadget laten weten dat het bedrijf werkt aan een nieuw open en digitaal platform voor fitnessproducten. Aan dat platform kunnen ook andere bedrijven meewerken. Het gaat volgens Burr niet altijd om het ontwikkelen van producten die exclusief met een bepaald systeem werken.

It’s not just about ‘Can we develop a new piece of hardware that is a standalone Adidas ecosystem’? You’ll be seeing that we’ll be opening up a bunch of our content and know-how to other third party devices, and [making] it more of an open platform scenario so that we can extend onto other people’s devices as well.

Burr wil graag dat de ervaringen van fitnessproducten beter worden aangesloten op de wensen van de gebruiker. Geen sporter is hetzelfde, dus vindt ze het een beetje vreemd dat iedereen zich wel aan dezelfde richtlijnen en oefeningen moet houden.

It’s not about creating these monolithic experiences that we want everyone to be in, in the same way.

Wanneer we dit nieuwe platform en de producten mogen verwachten, is helaas niet bekendgemaakt door Adidas.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.