Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

Met Seurat brengt Google high-end 3D-graphics naar mobiele vr-oplossingen

Geschreven door
Geplaatst op19 mei 2017, 9:42 CategorieVirtual reality wear

Seurat van Google is een methode waarmee high-end 3D-graphics van zware producties gerenderd kunnen worden op mobiele vr-apparaten. Zo heeft Lucasfilms ILMxLAB er al een scene uit Star Wars: Rogue One mee gerenderd.

High-end 3D naar mobiele vr-apparaten met Seurat

Google heeft Seurat gepresenteerd tijdens de tweede dag van Google I/O. Dit is een rendermethode waarmee ontwikkelaars van games en apps en filmmakers zware 3D-beelden geschikt kunnen maken voor mobiele virtualrealityoplossingen. De techniek is vernoemd naar een Franse schilder en zorgt ervoor dat complexe 3D-scenes gemakkelijk kunnen worden weergegeven op mobiele vr-apparaten. Zo heeft Lucasfilms ILMxLAB er al een scene uit Star Wars: Rogue One mee gerenderd — een high-end pc doet daar ongeveer een uur over.

Dankzij Seurat kan een mobiel apparaat dezelfde beelden binnen dertien milliseconden omzetten. De grootte van de digitale texturen is gekrompen met een factor van driehonderd, terwijl het aantal polygonen op het scherm gereduceerd is met een factor van duizend. In de demo die Google gaf zagen de beelden er wellicht iets minder indrukwekkend uit (in vergelijking met de filmversie), maar desondanks is het een mooie prestatie wanneer je bedenkt dat de beelden worden gerenderd op een mobiel apparaat. Check ook vooral de video.

Bekijk ook  Grote groei voorspeld van verkoop virtual en augmented realitybrillen

Met deze methode zal het voor ontwikkelaars van mobiele vr-content wellicht gemakkelijker zijn om goede content te maken.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.