Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

Medion brengt nieuwe fitnessarmband uit

Geschreven door
Geplaatst op28 juni 2017, 23:07 CategorieFitness trackers

Medion heeft een nieuwe fitnessarmband uitgebracht, de Life S2000. Het armbandje is echter niet onmiddellijk verkrijgbaar.

Life S2000

De Life S2000 doet in de verte een beetje denken aan de Huawei Mi Band 2. Het is een siliconen band met een monochroom scherm. De band biedt een hartslagmeter, stappenteller, is waterdicht volgens het IP67-protocol en heeft een accu die volgens Medion ‘lang’ mee gaat. Ook kan het slimme sportbandje berichten overbrengen van de smartphone naar de pols via een bluetoothverbinding.

Calorieverbruik

Met behulp van de geregistreerde beweging en hartslag kan de band zelfstandig het calorieverbruik van de drager schatten. De band kan zijn drager ook wekken en kan de slaap monitoren.

Het scherm is een oled-exemplaar van 2,32 centimeter groot. De tijd, overgebleven accuduur, datum en hartslag, afgelegde afstanden, stappen en verbruikte calorieën kunnen op dat scherm worden afgelezen.

Bekijk ook  Mixedrealitybril van Medion op de markt voor 449 euro

Trilling

Op het scherm kunnen ook korte berichten worden gelezen die op de verbonden smartphone binnenkomen. Als er een bericht binnenkomt, wordt de drager daar met een trillingssignaal op gewezen. De armband kan ook een muziekplaylist op de smartphone bedienen en de camera ervan.

Bij de sportband hoort een fitness-app van Medion. Die is zowel voor Android als voor iOS beschikbaar. Het is nog niet duidelijk of de vastgelegde gegevens in Apple Health of Google Fit kunnen worden geïmporteerd.

Accuduur

De accuduur zou twee weken bedragen. Via een eigen usb-stekkertje kan de band aan elk stopcontact laden. In het vierde kwartaal van dit jaar brengt Medion hem op de markt, voor een prijs onder de vijftig euro.

  • Delen:

Reacties

  1. Herman
    05 september, 2017 om 1:09

    Heb op 02.09.17 de stappenteller Medion LIfe S2000 (MD60592) in volle vertrouwden gekocht, maar kan dat ding niet behoorlijk aktiveren, want er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Wie kan me helpen AUB om dat zo spoedig mogelijk te kunnen gebruiken zoals het hoort?
    Ik hoop zeer spoedig iets van jullie te lezen.
    Met dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,

    • RUDY
      06 september, 2017 om 14:38

      Hier hetzelfde probleem. Noch de bijhorende App (in mijn geval voor Android), noch de handleiding is te downloaden. Ik heb wel een Duitse versie gevonden, maar daar heb ik niets aan.
      Heb ALDI verwittigd en die sturen mij vriendelijk door naar MEDION.
      Daar wacht ik nog op antwoorden …
      Wordt vervolgd (zodra ik nieuws krijg).
      Groeten,
      Rudy

      • Peter Govaerts
        07 september, 2017 om 10:49

        Kunt u me de link naar de duitse handleiding geven, ik heb hetzelfde probleem en ik versta heel wat duits. Ik wil ook wel voor u in de handleiding zoeken of ik daar wat antwoorden vind op uw vragen.

        Groetjes

      • de vis
        11 september, 2017 om 20:23

        Ik wacht ook op een apps want het gaat nog altijd niet op mijn laptop Medion als ook niet op mijn tablet ook van Medion

    • Rik
      12 september, 2017 om 13:59

      Heb hetzelfde probleem , verkopen ja maar informatie geven , dat is het gemak van den ALDI ???
      Groetjes.

  2. Anja
    06 september, 2017 om 20:03

    Hier hetzelfde probleem. Grt

  3. LMA
    07 september, 2017 om 7:55

    Ook 1 gekocht, kunnen verbinden met GSM maar synchronisatie met GSM lukt niet. Iemand raad ? Dank en Groetjes.

    • Rudy
      09 september, 2017 om 16:31

      Probeer met de app “VERYFIT 2.0” … is mij zo wel gelukt.

  4. Tine
    07 september, 2017 om 18:49

    hier ook hetzelfde probleem. Kan de app niet installeren.
    groeten

    • Rudy
      07 september, 2017 om 20:55

      Ik vernam via een medewerker van het Medion Service Center dat het toestel ook zou werken met de App “VERYFIT 2.0”.
      Ik probeer het volgend weekend eens uit.
      Groetjes,
      Rudy

  5. Rudy
    09 september, 2017 om 16:36

    Ondertussen de handleiding vertaald van het Duits naar het Nederlands.
    Heeft mij wel wat moeite gekost, maar nu begint er klaarheid in de zaak te komen.
    Ook de door het Service Center van Medion aangeraden App “VERYFIT 2.0” werkt redelijk.
    Wel zal ik later eens zien of de Medion-App ter beschikking komt … dit zou toch moeten al klaar zijn alvorens de toestelletjes te verkopen.
    Enfin … ik ben tijdelijk geholpen en ben wel best tevreden.
    Groeten,
    Rudy

  6. Adje
    10 september, 2017 om 0:20

    In de meegeleverde korte handleiding staat de QR-code om de Medion app te vinden op Google Play. Ook is er een QR-code voor de lange (?) handleiding, maar na zeer veel pogingen werd de slecht leesbare QR-code toch herkend en die leidde naar de Duitstalige handleiding :-(
    De Medion app heet Medion Fitness en werkt enkel op Android 5.0 of hoger.
    Hiermee kon je o.a. het alarm instellen en de notificaties, maar deze werkten niet op de S2000.
    Gisteren was er een update gekomen: synchronisatie met Google Fit is nu toegevoegd; Fitness Social is nog steeds “coming soon”.
    Met deze update werken het alarm en de notificaties wel.

    Mijn vriendin heeft echter Android 4.4 waarop de Medion app niet werkt/installeert. Daarom heb ik Veryfit 2.0 app geprobeerd, maar die vindt mijn S2000 niet. Ook de andere Veryfit apps heb ik geprobeerd, maar geen van allen vindt de S2000. Bluetooth vindt hem wel, maar kan niet pairen omdat de PIN niet klopt (die hij niet komt vragen).
    Edit: is me net wel gelukt, door Veryfit te laten zoeken terwijl de S2000 oplaadt aan USB.
    App ziet er mooier uit dan Medion en connectie met Google Fit werkt onmiddellijk: dat is me nog niet gelukt met de Medion app…

  7. Tine
    10 september, 2017 om 9:43

    ik heb de app veryfit pro geïnstalleerd en het is gelukt. Je kan er redelijk veel mee doen.
    groeten

    Tine