Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

Medion komt met fitnesswearables en een sporthorloge

Geschreven door
Geplaatst op30 augustus 2017, 14:20 CategorieFitness trackers

Medion heeft twee fitnesswearables uitgebracht en zal op korte termijn ook komen met een speciaal sporthorloge. Dat laatste product wordt nog ontwikkeld en er is enkel een prototype van onthuld. De twee wearables van Medion heten de Life E1000 en Life S2000.

Fitnesswearables Medion

De eerste van de fitnesswearables die het bedrijf uitbrengt, is de Life E1000. Dat is een armbandje met 0,49-inch oledscherm, dat tot veertien dagen lang gebruikt kan worden zonder opgeladen te worden. De tracker houdt onder meer het aantal gezette stappen bij, en geeft aan hoeveel calorieën je verbrandt tijdens uiteenlopende activiteiten. Ook kan je prima bij het apparaat terecht als je je slaapritme bij wil houden, want daar is ook een functionaliteit voor. De wearable is verder bestand tegen stof en vocht en is vanaf november te koop voor 29,95 euro.

Dan is er de Medion Life S2000, die in juni al gepresenteerd werd. Die is nu officieel onthuld en bevat ongeveer dezelfde functies als de E1000. Dit apparaat heeft echter een 0,91-inch oledscherm en beschikt ook over een hartritmemeter. De S2000 kan langer tegen water en beschikt over een IP67-certificering. Deze wearable komt vanaf september in de winkel te liggen en gaat voor 59,95 euro over de toonbank.

Bekijk ook  Misfit Vapor uitgesteld naar oktober

Sporthorloge Medion

Tot slot heeft het bedrijf een sporthorloge onthuld, dat nog in ontwikkeling verkeert. Het horloge zal een 1,3-inch display krijgen en resolutie van 240 bij 240 pixels. Volgens Tweakers beschikt dit horloge straks over een barometer, gps, hoogtemeter, stappenteller en thermometer. Net als de wearables houdt hij ook het slaapritme van zijn gebruiker bij en kan het horloge gebruikt worden om te bellen en muziek mee te luisteren. Wanneer dit horloge op de markt verkrijgbaar is, weten we nog niet.

  • Delen:

Reacties

  1. Van den Kerkhof
    03 september, 2017 om 9:44

    Ik heb gisteren een Medion S2000 gekocht in de Aldi van Oud-Turnhout en wil hem nu gebruiken…maar daar is geen gebruiksaanwijzing bij…ik kan zelfs de datum nog niet instellen…graag wat uitleg over deze horloge en fitness helper…die korte handleiding is waardeloos…groetjes Gommaire

    • michiel
      05 september, 2017 om 17:43

      installeer de app

  2. Remilla VAN VAERENBE
    03 september, 2017 om 15:53

    Ik heb gisteren een Medion S2000 gekocht in de Aldi van Ninove, ik wil deze in gebruik stellen maar het lukt absoluut niet!!de gebruiksaanwijzing is vreselijk onduidelijk!!De QR code is in het duits…..en er is geen step to step beschrijving.
    groeten Remilla

    • Herman
      05 september, 2017 om 1:24

      Wij zijn allemaal in de zak gezet: een apparaat verkopen zonder degelijke gebruiksaanwijzing. Beslist géén publiciteit voor ALDI. Hoe kunnen wij aan de gebruiksaanwijzing geraken als je niet over een Smartphone beschikt?
      Graag dringend een antwoordje AUB. Zelfs de datum en de tijd kunnen niet ingesteld worden?

      • michiel
        05 september, 2017 om 17:45

        er zit wel een soort gebruiksaanwijzing bij het is dat ene kleine foldertje maar er staat niet heel weel op maar wel hoe je hem connect met je gsm en hoe je hem aanzet

  3. Herman
    05 september, 2017 om 1:20

    Heb zaterdagf in volle vertrouwen de fitnessarmband MEDION LIFE S2000 (MD 60592) gekocht bij Aldi Vilvoorde, maar ik kan dat ding onmogelijk aktiveren. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij, en ik bezit geen Smartphone,hoe kan ik aan een behoorlijke gebruiks

    • michiel
      05 september, 2017 om 17:44

      zonder smartphone is hij bijna onbruikbaar, de tijd zet je goed met je smartphone, wat je wel eventueel kan doen is op iemand anders zijn smartphone de app even instaleren, dan verbinden en dan staat de tijd al juist.

  4. Hoirelbeke Dirk
    06 september, 2017 om 11:24

    Dag,
    Ik heb een Medion S2000 aangekocht en ben wel tevreden, maar ik heb 1 probleempje.
    Ik vind het niet om mijn Bleutooth aan te leggen van de armband.
    Ook is het tijdens de dag moeilijk leesbaar wat er op het scherm verschijnt, kan daar iets aan gedaan worden?

    Dank u wel voor het terugkerend antwoord.

    Antwoorden jullie via mail of via GSM?
    0484696951

    Groeten
    Dirk

  5. neven
    06 september, 2017 om 11:52

    mijn zoon heeft de mijne geactiveerd mij lukte het ook niet
    maar je moet dat ding wel bijna elke dag opladen volgens boekje gaat batterij 14 dagen mee maar bij dus mij niet

    • Hoirelbeke Dirk
      06 september, 2017 om 12:53

      Dank u wel om te reageren, maar hoe heeft hij de bleutooth geactiveerd?

    • Chary Rutten
      06 september, 2017 om 22:31

      Ben ook benieuwd hoe hij het gedaan heeft??

      • Peter Govaerts
        07 september, 2017 om 10:56

        Mij is het initieel gelukt door de app te laten zoeken naar de armband en dan de armband uit te zetten en aan. Hij voert dan eenmalig een synchronisatie uit en de tijd staat juist. Latere synchronisaties (automatisch om de 5 minuten of zo , instelbaar in de app) lukken dan ook niet meer. Ik vrees dat het wachten is op nieuwere versie van de app (als die er ooit komt).

  6. Chary Rutten
    06 september, 2017 om 22:30

    Hier hetzelfde probleem, krijg hem ook niet ingesteld of gekoppeld aan bleutooth. Mijn afstand staat in miles. Heb hem al gereset, maar er gebeurd niets.
    Heb ook al spijt van mijn aankoop. Handleiding zou praktisch zijn, zodat men toch stap voor stap kan lezen en nagaan hoe het moet.

  7. Hoirelbeke Dirk
    07 september, 2017 om 7:49

    Dag Neven,

    Probeer eens je zoon te overtuigen om ons mede te delen hoe wij bleutooth kunnen installeren.
    We zouden allemaal blij zijn daarmee.

    Dank op voorhand

    Groeten
    Dirk

  8. Anja
    10 september, 2017 om 21:13

    Ik heb de mijne terug gebracht en zonder probleem mijn geld terug gekregen.

  9. Melkenbeek veerle
    13 september, 2017 om 7:16

    Ook ik heb er mij een aangeschaft eigenlijk 2 stuks 1 voor mijn echtgenoot en 1 voor mijzelf en lukt bij geen van beide. Is echt wel geld in het water en overweeg om ze terug te dragen en hopelijk krijg ik mijn geld terug , want ik ben er niets mee.
    Gelieve voor jullie iets verkopen er voor te zorgen dat het inorde is want dit is alles behalve goede reclame.
    Een trouwe klant die zich bedrogen voelt.