Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

‘Xiaomi schopt het tot marktleider op wearables-gebied’

Geschreven door
Geplaatst op4 augustus 2017, 10:03 CategorieOnderzoeken

Xiaomi heeft het geschopt tot marktleider op het gebied van wearables. Xiaomi, dat in de afgelopen jaren hard aan de weg heeft getimmerd en vooral goedkope fitnessbandjes produceerde, heeft in de afgelopen periode goede zaken gedaan. Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd door Strategy Analytics.

Xiaomi nieuwe marktleider

Xiaomi heeft er een goed tweede kwartaal van 2017 op zitten. In Q2 werden liefst 3,7 miljoen wearables verscheept. Dat zijn er 700.000 meer dan een jaar eerder in dezelfde periode. De Chinese fabrikant ziet zijn aandeel daardoor stijgen van vijftien procent in 2016 naar 17,1 procent in 2017. Vooral de Mi band, die razendpopulair is in China, zou een grote bijdrage geleverd hebben aan de flinke toename van verkopen.

Fitbit en Apple

Fitbit daarentegen is flink weggezakt ten opzichte van een jaar eerder en de verwachting is dat het door de flinke concurrentie van Apple en Xiaomi alleen maar verder weg zal zakken. Waar er in Q2 van 2016 nog 5,7 miljoen Fitbit-wearables werden verscheept, zakte dat in Q2 van 2017 weg naar 3,4 miljoen. Het marktaandeel zakte dan ook van 28,5 procent naar 15,7 procent. Apple ging van 1,8 miljoen verscheepte wearables in Q2 van 2016 (marktaandeel van negen procent) naar 2,8 miljoen in Q2 van 2017 (dertien procent). Het overige gedeelte van Q2 van 2017 (11,7 miljoen verschepingen en 54,2 procent marktaandeel) gaat naar onbekende partijen.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.