Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

Apple Watch met 4G lte verliest voortdurend verbinding, Apple bevestigt de klacht

Geschreven door
Geplaatst op20 september 2017, 22:56 CategorieSmartwatches

Apple heeft bevestigd dat de nieuwe 4G-variant van de smartwatch een hardnekkig verbindingsprobleem heeft. De mobiele internetverbinding valt vaak weg, als de iPhone waarmee hij in verbinding staat, niet in de buurt is.

Fix

En zo is het eigenlijk weer een ‘gewone’  Apple Watch, zonder elektronische 4G lte-simkaart erin. Apple heeft meerdere klachten van klanten ontvangen over dit mankement, en heeft aangegeven erin te duiken. Een fix voor het probleem is in de maak, verzekerde de Californische producent zijn klanten.

Geen telefoongesprekken mogelijk

Het probleem is ook bekend bij reviewers van het nieuwe polsapparaat van The Wall Street Journal en The Verge. Zij waren niet in staat om er telefoongesprekken mee te voeren of om er muziek mee te streamen via de 4G lte-verbinding.

Ongeautoriseerd wifi-netwerk

Volgens Apple treedt het probleem op als het nieuwe horloge een ongeautoriseerd wifi-netwerk tegenkomt en daarop probeert te komen. Het apparaat lijkt wifi boven 4G lte te prefereren als het een wifi-netwerk ziet. Zelfs als er geen verbinding met het bewuste wifi-netwerk kan worden gemaakt, wordt de 4G lte-verbinding al verbroken.

Software-update

Via een software-update hoopt Apple dit probleem aan te pakken. De Apple Watch met 4G lte is overigens niet in Nederland te koop. Het is nog de vraag of Apple het slimme horloge in ons land op de markt zal brengen. Andere nieuwe Apple Watches, series 3, zijn hier wel verkrijgbaar. Maar die hebben dus geen simkaart aan boord.


€ 399,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

Bron: kieskeurig.nl



€ 369,00

Binnen 2 werkdagen

Bekijk

€ 369,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

Bron: kieskeurig.nl


  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.