Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

Verkopen wearables afgelopen kwartaal flink toegenomen

Geschreven door
Geplaatst op1 september 2017, 14:26 CategorieAlgemeen

Begin dit jaar nam Xiaomi de kroon op de wearablesmarkt over van Fibit. En die laat het ook in het tweede kwartaal van 2017 niet los. Wederom is het Chinese bedrijf de grootste, op de voet gevolgd door Apple en Fitbit. Tot begin dit jaar was Fitbit elk kwartaal weer de grootste.

Leveringen wearables

De leveringen van wearables namen flink toe afgelopen kwartaal. Er gingen volgens IDC maar liefst 26,3 miljoen wearables over de toonbank in het tweede kwartaal van het jaar. Dat is een stijging van 10,3 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Opvallend is dat de hele top vijf allemaal meer dan een miljoen exemplaren wisten te verkopen afgelopen kwartaal en dat Samsung er niet meer in staat.

Het IDC meldt dat Xiaomi niet heel veel meer wearables verkocht afgelopen kwartaal, slechts 0,4 procent meer, waarmee het aantal op 3,5 miljoen uitkwam. Volgens het onderzoeksbureau wisten de Chinezen de eerste plek vooral vast te houden dankzij de goedkope, maar degelijke armbandjes die het maakt, waaronder de Mi Band.

Ook groei voor Apple

Waar Xiaomi dus de nummer één was afgelopen kwartaal, deed Apple het ook niet slecht. Dat zag zijn verkopen met 3,4 procent stijgen en verkoopt nu steeds meer exemplaren van de Apple Watch. De verwachting is dat de nog te lanceren Apple Watch Series 3 voor nog veel meer verkopen gaat zorgen, doordat die beschikt over een heuse LTE-chip.

Bekijk ook  Samsung Gear S3 Classic en Gear S3 Frontier krijgen Tizen 3.0

Het marktaandeel van Fitbit daalde verder flink, met 11,1 procent. Waar het bedrijf eerst een marktaandeel van 24,1 procent had, bleef daar afgelopen kwartaal slechts 12,9 procent van over. Het leverde daarmee 2,3 miljoen apparaten minder, maar houdt nog altijd een nette 3,4 miljoen over. Fitbit hoopt het tij te keren, door nu ook een smartwatch te verkopen.

Wearables van de rest

Garmin leverde afgelopen kwartaal nog in en staat nog maar op een marktaandeel van 5,4 procent. Fossil zag zijn verkopen juist stijgen van 2,6 procent naar 4,0 procent en weet daardoor Samsung uit de top vijf te stoten. Laatstgenoemde onthulde afgelopen week tijdens de IFA een flink aantal nieuwe producten en verwacht daarmee terug te komen in de top vijf.

#BedrijfVerkopenMarktaandeelVerandering

 1  Xiaomi 3,5 miljoen 13,4%  +13,7%
2 Apple 3,4 miljoen 13,0% +49,7%
3 Fitbit 3,4 miljoen 12,9% -40,9%
4 Garmin 1,4 miljoen 5,4% -6,6%
5 Fossil 1,0 miljoen 4,0% +217,9%
Overig 13,5 miljoen 51,3% +24,3%
Totaal 26,3 miljoen 100,0%
  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.