Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

Zo’n 150.000 exemplaren van de Snapchat-bril Spectacles verkocht

Geschreven door
Geplaatst op4 oktober 2017, 14:44 CategorieAugmented reality wear

Tijdens een evenement van Vanity Fair heeft Snapchat-topman Evan Spiegel onthuld dat de Spectacles, de camerabril van het sociale netwerk, zo’n 150.000 keer verkocht is. Dat is een mooi getal, want de verkoopcijfers zijn daarmee vergelijkbaar met die van de Apple iPods in het eerste jaar.

Camerabril Spectacles

De Spectacles moeten van Snapchat meer dan alleen een smartphone-app maken. De kleurige camerabrillen kosten 130 dollar en maken leuke plaatjes en video’s die direct doorgezet kunnen worden naar de app. Zo is het voor gebruikers nog makkelijker om hun leven te delen.

Toch leveren de brillen niet zo heel veel op als je naar het totaalplaatje kijkt. Snapchat zette afgelopen kwartaal 150 miljoen dollar om, waaraan de Spectacles zo’n 8 miljoen dollar bijdroegen. Echt veel is dat niet, hoewel Spiegel wel de verwachting uitsprak dat daar in de toekomst verandering in komt. Vandaar ook die vergelijking met de iPod. Overigens werden er daarvan in 2002 zo’n 143.000 verkocht.

Bekijk ook  'Snap zit met honderdduizenden onverkochte Spectacles'

Tweede versie Spectacles

De volgende versie van de bril moet veel meer mogelijkheden bieden. Uit de laatste verhalen bleek dat de bril augmented reality zou gaan ondersteunen. Dat is een interessante ontwikkeling en laat in elk geval wel zien dat Snapchat zijn missie serieus neemt. Waar het nu immers vooral geld verdient met advertenties, moeten er straks veel meer inkomstenbronnen zijn en daar maakt hardware een cruciaal onderdeel van uit.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.