Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

‘Snap zit met honderdduizenden onverkochte Spectacles’

Geschreven door
Geplaatst op24 oktober 2017, 9:10 CategorieAccessoires

De vraag naar de Spectacles zou zo enorm gekelderd zijn dat het bedrijf Snap nu met ‘honderdduizenden exemplaren’ achterblijft. De speciale bril was eerst alleen exclusief verkrijgbaar. Toen de verkoop voor iedereen beschikbaar was, verloren mensen mogelijk de interesse.

Honderdduizenden Spectacles onverkocht in warenhuizen – gerucht

Vorig jaar kon je maar met moeite aan de Spectacles van Snap komen, maar de vraag naar de bril met fotocamera nam al snel af toen de verkoop voor iedereen beschikbaar was, schrijft The Information. En dat terwijl Snap dus verwacht had dat de populariteit niet zou afnemen en dus nog honderdduizenden exemplaren had ingekocht — die nu allemaal in een warenhuis liggen. Het is niet bekend hoeveel brillen er precies zijn verkocht. De laatste keer dat we daarover iets te horen kregen, stond de teller nog op honderdvijftigduizend stuks.

Bekijk ook  Zo'n 150.000 exemplaren van de Snapchat-bril Spectacles verkocht

Ondertussen heeft Snap, dat groot geworden is met de applicatie Snapchat voor smartphones, zo’n honderdvijftig man in dienst die verantwoordelijk zijn voor nieuwe hardware. Maar waar dat team nu aan werkt is niet duidelijk. Er bestaan verhalen over een drone van Snap, maar ook over een augmentedrealitybril. Mocht Snap zich aan een dergelijke bril wagen, dan moet het bedrijf zijn borst natmaken, want dan neemt Snap het op tegen bedrijven als Microsoft en Facebook. Over de plannen horen we ongetwijfeld snel meer.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.