Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

TomTom schrapt banen in consumententak, maar blijft wearables maken

Geschreven door
Geplaatst op4 oktober 2017, 14:36 CategorieAlgemeen

Dat TomTom zich terug zou trekken van de markt van wearables bleek halverwege september al. De producten van het bedrijf weten maar niet aan te slaan bij een breed publiek en dat is de reden voor het bedrijf om te reorganiseren. Nu is daar meer duidelijkheid over. Er verdwijnen wel banen, maar het bedrijf blijft consumentenproducten – waaronder ook wearables – maken.

TomTom schrapt banen

In een zeer kort bericht, bevestigt TomTom dat het 136 banen zal schrappen in zijn bedrijfstak die zich op sportproducten richt. Daarvan verdwijnen er 57 in Nederland. Dat doet het naar eigen zeggen in lijn met eerdere aankondigingen over zijn kwartaalcijfers. Toen het die in september onthulde, liet het bedrijf inderdaad weten meer focus te willen en zich op andere producten te richten.

Daaronder vallen vooral de traditionele producten van TomTom – het van oorsprong Nederlandse bedrijf werd groot met navigatiesystemen. Sporthorloges, met ingebouwde GPS-trackers, vormden daar een interessante aanvulling op. Maar ondanks de eerdere verhalen dat het bedrijf helemaal daarmee stopt, zit het in werkelijkheid dus iets anders.

Bekijk ook  TomTom stopt met het maken van sporthorloges en fitnesstrackers

In de aankondiging laat TomTom namelijk weten dat het gewoon sportproducten blijft verkopen en ontwikkelen. Ook zullen de producten die al op de markt gebracht waren, ondersteund worden. Het is trouwens niet voor het eerst dat het bedrijf banen schrapt, in december 2016 deed het al iets soortgelijks en liet het toen aan RTL Z weten vooral de kosten te willen minimaliseren.


€ 239,99

Binnen 3 werkdagen

Bekijk

€ 245,65

Binnen 5 werkdagen

Bekijk

€ 249,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

Bron: kieskeurig.nl


  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.