Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste wearables

Xiaomi en Fitbit naderen elkaar verder met verkopen wearables

Geschreven door
Geplaatst op30 november 2017, 20:21 CategorieAlgemeen

In het eerste kwartaal van 2017 wist de Chinese fabrikant Xiaomi de leiding te nemen op het gebied van wearables-verkopen. Die voorsprong wist het ook in het tweede kwartaal vast te houden, maar in het derde kwartaal was Fitbit een goede uitdager en staan de twee bedrijven ongeveer gelijk.

Verkopen wearables

Bedrijven verkochten in het derde kwartaal van 2017 in totaal 26,3 miljoen wearables wereldwijd. Dat is een toename van 7,3 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen er 24,5 miljoen over de toonbank gingen. Dat meldt het IDC vandaag op basis van eigen marktonderzoek.

Drie van de bedrijven in de top vijf leverden in ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Xiaomi blijft marktleider, maar zag zijn verkopen met 3,3 procent dalen naar 3,6 miljoen exemplaren. IDC stelt dat het waarschijnlijk op de koppositie is gebleven door een zeer divers aanbod van wearables. De meeste producten van Xiaomi worden nog in China geleverd.

Bekijk ook  Apple Watch lijkt automatisch verstelbare bandjes te krijgen

Fitbit zag zijn marktaandeel met 8,2 procent dalen ten opzichte van een jaar geleden. Het bedrijf verkocht daardoor 3,6 miljoen wearables. Dat is nog altijd flink wat meer dan de nummer drie op de lijst: Apple, dat 2,7 miljoen wearables verkocht. Apple zag zijn marktaandeel met 52,4 procent groeien ten opzichte van een jaar geleden, mede door de Series 3.

Markt wordt volwassen

Volgens IDC-onderzoeker Ramon Llamas wordt de wearablesmarkt langzaamaan volwassen. “Basiswearables – met apparaten van Fitbit, Xiaomi en Huawei – wisten de wearablesmarkt te vormen. Maar nu er meer vraag is naar apparaten met meerdere functies – zoals de smartwatches van Apple, Fossil en Samsung – moeten verkopers proberen de groeikansen te grijpen en ook goed in te spelen op die vraag.”

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.