Sportmerk Adidas heeft laten weten dat het bedrijf de afdeling die verantwoordelijk is voor fitnesstrackers en andere wearables gaat sluiten. Dit betekent echter nog niet meteen het einde voor de wearables die het bedrijf produceert -- die kogel is nog niet door de kerk.

Adidas sluit wearablesafdeling

Adidas heeft laten weten de Digital Sports-afdeling te sluiten, de afdeling die verantwoordelijk is voor fitnesstrackers en andere wearables. Volgens Women's Wear Daily is het zo dat dit ten koste gaat van 74 banen binnen het bedrijf. Die mensen zijn ofwel hun baan kwijt of worden elders aan het werk gezet. De toekomst van de wearables die het merk maakt(e) is hiermee ook onzeker. Eerder liet het bedrijf al weten zich meer te willen focussen op de applicaties die het sporters aanbiedt, zoals bijvoorbeeld de Runtastic-app.

Een vertegenwoordiger van het merk laat in een reactie weten dat het ook nog niet zeker is of we helemaal geen wearables meer gaan zien van Adidas. Zo hadden we inmiddels wel de Chameleon verwacht, een fitnesstracker die speciaal voor vrouwen in de markt zou worden gezet. De wearable is begin dit jaar aangekondigd, maar sindsdien hebben we er niets meer van vernomen. Fitbit heeft inmiddels bevestigd tegenover Wareable dat de speciale editie van de Ionic, die het sportmerk gaat verzorgen, wel nog wordt uitgebracht.