Adidas is met een gloednieuw polsbandje op de markt gekomen. Het Duitse sportkledingmerk richt zich met zijn wearable genaamd de Adidas Zone op kinderen. Het bedrijf wil met de band een bijdrage leveren aan de strijd tegen obesitas onder kinderen in de Verenigde Staten. Met zijn nieuwste gadget komt Adidas ook gelijk een belofte na. Het sportmerk liet in 2015 weten dat het jonge studenten graag wilde gaan helpen om fit en gezond te blijven. Met de Adidas Zone komt men weer een stap dichterbij.

In het polsbandje zit een hartslag monitor ingebouwd. De gegevens daarvan worden via een cloud gedeeld met leraren. Die kan daarmee de persoonlijke fitness gegevens van de leerlingen in de gaten houden. Het maakt niet uit wat de kinderen doen. Of ze nou aan het rennen zijn of aan het touwtje springen, de band houdt de hartslag in de gaten. Op het scherm is vervolgens het niveau van de activiteit te zien: laag, matig of krachtig.

Prijs van de Adidas Zone

Op dit moment zou Adidas alleen plannen hebben om de band uit te brengen in de Verenigde Staten en ook de prijs van de wearable is al bekend. De prijs van de gadget bedraagt 139 dollar. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van package-aanbiedingen. In dat geval kun je bijvoorbeeld 28 horloges kopen voor een bedrag van zo'n 4000 dollar. Voor de polsband werkt de sportgigant samen met Interactive Health Technologies. Het is de eerste hartslag-monitor polsband die speciaal is gebouwd voor de gymlessen.
With the help of the new Adidas ZONE for IHT Spirit, IHT is on track to hit their 2016 target of daily interactions with one million students nationwide.