Uit een schatting van onderzoeksbureau Juniper Research blijkt dat de Apple Watch de meest populaire smartwatch was in 2015, met 51,5 procent van de totale markt in handen. Het bureau schat dat de Watch 8,8 miljoen keer verscheept is.

'Apple Watch 8,8 miljoen keer verscheept'

Juniper Research, een onderzoeksbureau uit de Verenigde Staten, schat dat de Apple Watch in 2015 8,8 miljoen keer verscheept is. Ook denkt het bureau dat het slimme horloge van Apple erin geslaagd is 51,5 procent van de totale smartwatchmarkt in handen te hebben gekregen. Ter vergelijking: Juniper meldt dat Android Wear-smartwatches slechts tien procent van de markt in handen hebben. In totaal zouden er 17,1 miljoen slimme horloges zijn verscheept in 2015 en dat is inclusief het aantal van 8,8 miljoen Watches.

Het onderzoeksbureau probeert ook te verklaren waarom de Apple Watch zo populair is: vanwege het grote aantal beschikbare applicaties. Zo had het horloge van Apple in mei tienduizend apps tot zijn beschikking, terwijl Android Wear in dezelfde periode vierduizend applicaties in zijn app store had staan. Of de markt blijft groeien is onzeker, omdat veel mensen het nut van een smartwatch nog niet inzien: dertig procent van de mensen die aangeeft er geen één te kopen, zegt dat ze denken het polsapparaat toch niet te gaan gebruiken.