De Apple Watch heeft een recordjaar achter de rug. In 2017 heeft Apple wereldwijd achttien miljoen Apple Watches verscheept naar de retailers. Alhoewel deze cijfers natuurlijk niet precies zeggen hoeveel Apple Watches er daadwerkelijk verkocht zijn, is dit een groei van meer dan 50% ten opzichte van 2016. In dat jaar bracht Apple twaalf miljoen Apple Watches naar de winkels.

Dit blijkt uit gegevens van onderzoeksbureau Canalys. De grootste groei komt op naam van het nieuwste model, de Apple Watch series 3, met negen miljoen verscheepte exemplaren. Het vierde kwartaal liet de grootste groei zien, met 32% meer dan het vierde kwartaal van 2016. Dit komt neer op acht miljoen verscheepte exemplaren en is het grootste aantal verscheepte wearables in een kwartaal ooit gezien. Tijdens de feestdagen deed de smartwatch het met name goed in de Verenigde Staten, Japan en Australië.

Apple is koploper op het gebied van wearables

Volgens Jason Low, senior analyst bij Canalys, laten de cijfers zien dat Apple de grote winnaar is op de markt voor wearables. Ondanks innovatieve designs van de concurrenten blijft Apple ver vooruit en blijft de focus liggen op de basis. Recente introducties als GymKit en Apple Heart Study dragen ook bij aan het succes van de Apple Watch.