Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau IDC blijkt dat de Apple Watch momenteel niet alleen de populairste smartwatch, maar ook de populairste wearable is. Apple zou in het vierde kwartaal van 2017 zo'n acht miljoen smartwatches hebben verscheept en daarmee de leiding pakken op de wearablesmarkt.

Apple Watch ontzettend populair

Onderzoeksbureau IDC heeft de nieuwste cijfers vrijgegeven van de wearablesmarkt, over het vierde kwartaal van 2017. Het bedrijf laat weten dat Apple marktleider is en in die periode zo'n acht miljoen smartwatches heeft verscheept. Fitbit staat nu op de tweede plek, met maar liefst 5,4 miljoen verscheepte wearables. Over het algemeen deed het Apple het heel goed. Over heel 2017 verscheepte het bedrijf, naar verluidt, 17,7 miljoen smartwatches. Zeker weten doen we dit niet, aangezien het bedrijf er geen cijfers over vrijgeeft.

Xiaomi is ook nog steeds ongekend populair. Over heel 2017 verscheepte de Chinese fabrikant 15,7 miljoen wearables. In een jaar tijd heeft Apple een groei laten zien van 55,9 procent en verwacht wordt dat het Amerikaanse bedrijf deze groei dit jaar zal doorzetten. Xiaomi moest het met minder verscheepte exemplaren doen (-0,3 procent), terwijl Fitbit ontzettend veel heeft moeten inleveren. Dat bedrijf moest het doen met -31,6 procent in 2017. Of Fitbit het tij kan keren in 2018 valt nog te bezien -- er komen meer producten aan dit jaar.