Je krijgt alvast een kijkje in de toekomst wanneer je in Noord-Amerika naar een amusementenpark van Walt Disney gaat, dankzij deze wearable. Met de Magic Band verricht je straks allerlei handelingen binnen het park.

Walt Disney zet veel geld in op wearable Magic Band

Daar waar industrie-experts hadden verwacht dat de Apple Watch voor enorm veel vooruitgang op de wearable-markt gaat zorgen, zien we nu toch echt dat Disney met die eer ervandoor gaat. Hoewel Apple en Google een mooie basis voor deze ontwikkeling hebben gelegd, zien we Disney de wearable-techniek breed inzetten binnen zijn Amerikaanse attractieparken. De entertainmentgigant heeft namelijk de Magic Band ontwikkeld: een smartband waar je straks een hoop handelingen mee kunt verrichten binnen zo'n Disney-park.

Walt Disney heeft om en nabij één miljard dollar neergelegd voor de Magic Band, dus je kunt ervan uitgaan dat het bedrijf er serieus onderzoek naar verricht heeft en ook serieus is om het gebruiken van de smartband. Wanneer je in Noord-Amerika kaarten koopt voor Disney World (met of zonder hotelreservering), dan krijg je weken van tevoren de speciale Magic Band opgestuurd. Met deze smartband is het mogelijk om bijvoorbeeld overal af te rekenen binnen het park en hotel, zonder dat je daarvoor ook maar een kaart of stuiver op zak hebt.

Disney koppelt de Magic Band aan de creditcard van de gebruiker. Draag je zo'n band, dan kun je dus je eten, souvenirs, hotelzaken en andere Disney-gerelateerde zaken regelen, door je pols slechts langs een scanner te houden. Ook kun je er je eten mee reserveren in een Disney-restaurant en voorrang krijgen bij een attractie, zodat je niet in de rij hoeft te staan (tenzij iedereen zo'n band heeft, natuurlijk). Klinkt natuurlijk allemaal mooi, maar onduidelijk is wat er gebeurt wanneer iemand anders die Magic Band omdoet en zich als jou voordoet.