Onderzoeksbureau Wristly heeft onderzoek gedaan naar de populairste horlogeband van de Apple Watch. Ook wordt er gekeken naar de toekomst. Het gros van de Apple Watch-eigenaars geeft ook aan in de toekomst nog een horlogeband voor de smartwatch te kopen.

De meest populaire Apple Watch-horlogeband

Uit onderzoek van het onderzoeksbureau Wristly blijkt dat de Sport-horlogeband, de goedkoopste variant beschikbaar, de meest populaire horlogeband is voor de Apple Watch. Dat is niet geheel verrassend, omdat de Sport-band in verschillende kleuren verkrijgbaar is. Ook komt uit het onderzoek dat drie op de vier Apple Watch-eigenaars een Sport-band heeft. 61 procent daarvan heeft er eentje, terwijl 25 procent aangeeft er meerdere thuis te hebben liggen. De Milanese Loop is de op één na populairste horlogeband.

apple-watch-sport-populair

Ook kijkt Wristly naar de toekomst en heeft het panel gevraagd of er in de toekomst nog meer bandjes worden gekocht.

  • Negentien procent geeft aan dit niet te zullen doen
  • 32 procent geeft aan dit nog niet zeker te weten
  • Vijftien procent geeft aan er één van Apple te kopen
  • Tien procent geeft aan er één van een third-party verkoper te kopen
  • Acht procent geeft aan dat er nog meer dan één van Apple wordt gekocht
  • Drie procent geeft aan er nog meer dan één van een third-party verkoper te kopen
  • Dertien procent geeft aan nog bandjes te willen kopen van zowel Apple als onofficiële verkopers

En de Apple TV?

Ook keek Wristly even naar hoe loyaal Apple Watch-eigenaars zijn naar Apple toe en vroeg aan de respondenten of ze de nieuwe Apple TV zouden willen kopen. 56 procent geeft aan van wel, waarvan het merendeel ook al een eerdere versie van Apple TV heeft staan.