Deze week vindt in Basel de Baselworld-conferentie gericht op horloges en juwelen plaats. De focus ligt dit jaar echter niet alleen op analoge horloges; de hybride en volledig digitale smartwatches zijn in opkomst. De Fossil Group is een partij die vele horlogemerken vertegenwoordigd en het bedrijf komt dan ook met een vloedgolf aan smartwatches, waaronder de DKNY Minute.

De DKNY Minute is de eerste smartwatch van DKNY, gericht op vrouwen. Het is een subtiel vormgegeven horloge met een rosegouden afwerking, een zwarte wijzerplaat, goudkleurige wijzers en witte elementen op de wijzerplaat. Er komen verschillende horlogebanden voor de Minute op de markt, waaronder zwart en rood, afgewerkt met een rosegouden sluiting.

Aangezien het een hybride smartwatch betreft beschikt het horloge niet over een touchscreen. In plaats daarvan houdt het horloge activiteiten bij en stuurt de data hiervan naar een gekoppelde iPhone of Android smartphone, via bluetooth. Wel kan het horloge vibreren wanneer je bijvoorbeeld een bericht of een telefoontje krijgt. Aan de rechterzijde van het horloge zien we drie fysieke knoppen terug die via de app zelf ingesteld kunnen worden. Zo kun je bijvoorbeeld de muziek bedienen of via de knoppen een selfie maken.

De DKNY Minute moet na de zomer op de markt verschijnen maar helaas is een adviesprijs nog niet bekendgemaakt.