Uit onderzoek van het Noord-Amerikaanse marketingbureau Slice blijkt dat mensen gemiddeld meer dan één Apple Watch vooruit bestelden. In totaal zouden er al bijna een miljoen Amerikanen de smartwatch besteld hebben.

Bijna een miljoen Apple Watches

Afgelopen vrijdag was het dan zover: Apple-fans konden eindelijk de Apple Watch bestellen. Ondanks het feit dat de eerste recensies van het apparaat niet heel lovend waren (met de consensus: je hebt dit apparaat niet nodig), is het Apple toch gelukt om bijna één miljoen Amerikanen zo ver te krijgen het ding vooruit te bestellen. Slice denkt dat dat getal uitkomt op ongeveer 957 duizend. Slice haalt deze data uit meer dan negenduizend winkels en een panel van twee miljoen shoppers, wat een grote poel aan informatie oplevert.

Andere opvallende informatie is dat een aantal mensen één Apple Watch niet genoeg vinden (want ja, je hebt immers twee polsen). Gemiddeld gezien zijn er 1,3 Apple Watches per persoon verkocht, die eveneens gemiddeld 503,83 dollar hebben uitgegeven. De mensen die een Apple Watch sport kochten, spendeerden ongeveer 382,83 dollar, terwijl de mensen die een Apple Watch kochten gemiddeld 707,04 dollar hadden uitgegeven. Van al die kopers heeft ongeveer 72 procent in de afgelopen twee jaar eerder een Apple-product gekocht.

Het gros van deze Watch-eigenaars - 62 procent om precies te zijn - kocht de Apple Watch Sport, de goedkoopste versie van de Apple Watch. Daar tegenover staan de Apple Watch-eigenaars die weliswaar meer voor het digitale uurwerk betaalden, maar over het algemeen minder geld besteedden aan de horlogeband. Over het algemeen was de 42 mm-versie het meest populair, aangezien 71 procent daar voor ging. Wanneer de Apple Watch naar Nederland komt, is helaas nog niet bekend. Mogelijk gebeurt dat dit jaar nog, na de zomer.