Uit onderzoek van marktonderzoeker IDC blijkt dat IDC nog altijd de leider is op de markt voor wearables. Xiaomi en Apple staan nu op plaats twee en drie, terwijl Garmin en Samsung de top vijf momenteel afsluiten met hun eigen wearable producten.

Fitbit op één, Xiaomi op twee en Apple op drie

Marktonderzoeker IDC heeft nieuwe cijfers naar buiten gebracht over wie nu de markt voor wearables leidt. Uit dat onderzoek blijkt dat Fitbit nog altijd razend populair is. Dit bedrijf staat namelijk vooraan en laat fabrikanten als Xiaomi, Apple, Garmin en Apple, die zo de top vijf vormen, met gemak achter zich. Dat is geen gek gegeven, aangezien de nummer één al eerder bekendmaakte 4,8 miljoen devices te hebben verkocht in het eerste kwartaal. Zo waren de nieuwe Blaze en Alta verantwoordelijk voor bijna de helft van die verkopen.

In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is de markt voor wearables aanzienlijk gegroeid: 67 procent. In totaal zijn er 19,7 miljoen wearables verscheept, terwijl dat aantal in Q1 2015 nog op 11,8 miljoen lag. Wanneer je de lijst scheidt en smart en basic wearables in aparte lijsten zet, dan staat Apple bovenaan met de Apple Watch, op de voet gevolgd door Samsung en Motorola. Voor de basic wearables geldt dat de nummers één, twee en drie, niet geheel onverwacht, Fitbit, Xiaomi en Garmin zijn. Voor de komende periode wordt er wederom groei verwacht.