Fitbit heeft binnen een maand na de lancering van beide apparaatjes al een miljoen Fitbit Blaze-trackers en een miljoen Fitbit Alta-fitnesstrackers verkocht. Een doorslaand succes.

Fitbit Blaze: achttien prijzen

In een persbericht meldt Fitbit trots dat de consumenten onder de indruk zijn van de nieuwe apparaten. Zo heeft de Fitbit Blaze achttien prijzen in de wacht gesleept tijdens de CES-beurs in januari, en geeft op Amazon.com 82 procent van de 1200 Fitbit Blaze-kopers het apparaat de hoogste beoordeling: vier of vijf sterren.

Fitbit Alta: in drie weken tijd 1 miljoen verkocht

De Fitbit Alta, een iets simpeler en goedkopere fitnesstracker, deed het nog beter. Deze tracker haalde al binnen drie weken de magische drempel van een miljoen verkochte exemplaren. Het is een van de meestverkochte trackers in zijn categorie en 78 procent van de klanten die het apparaatje op Amazon.com hebben aangeschaft, gaven het een 4- of 5-sterrenbeoordeling.

''Verwachtingen overstegen"

Fitbit meldt dat de verkoopcijfers de verwachtingen van het bedrijf hebben overstegen. De Fitbit Blaze is op Amazon.com momenteel het bestverkopende apparaat in zowel de smartwatch- als de hartmonitor-categorie.

Best verkopende wearable

Woody Scal van Fitbit: "We blijven ons richten op het ontwikkelen van innovatieve en motiverende producten die fitness op de eerste plaats zetten, producten die onze klanten bevallen en die ze helpen om hun gezondheids- en fitnessdoelen te behalen. De positieve respons die wij ontvingen op de Blaze en de Alta laten zien dat wij in staat zijn om te innoveren en om een sterke vraag naar Fitbit-producten te veroorzaken. Dat heeft ons de leider in de wereldwijde wearables-categorie gemaakt, en dat zal ervoor zorgen dat we dat blijven."