sil, bekend van de grote analoge horloges, heeft tijdens de CES in Las Vegas bekendgemaakt dat tot het eind van dit jaar zeker 100 wearables op de markt worden gebracht.

Misfit

Fossil heeft half november Misfit opgekocht, een producent van fitnesstrackers. Tijdens de CES werd alvast de Fossil Q54 gepresenteerd, een analoog horloge met enkele slimme functies, zoals een stappenteller en een led-lampje dat notificaties van een smartphone overbrengt naar het horloge.

Michael Kors, Emporio Armani

Fossil heeft echter meer submerken in zijn stal. Denk aan Fossil, Misfit, Emporio Armani, Michael Kors, Adidas en Skagen. Al deze horlogemerken en zullen straks ook smartwatches en fitnesstrackers gaan produceren, totdat er eind dit jaar keuze is uit zeker honderd polsapparaten die verbonden zijn met internet, een smartphone of beide.

Fossil Q54

Fossil zelf lijkt dit te doen onder het eigen merk Fossil Q, waarvan de Q54 dus de eerste is op analoog gebied. Half oktober werd al een Android Wear-horloge aangekondigd, de Fossil Q Founder. In 2015 zijn een stuk of tien wearables op de markt gebracht, dat moeten er dit jaar dus zeker honderd worden.

Grote keuze

Fossil wil dus volop de groeiende markt voor smartwatches en fitnesstrackers gaan bestormen, en daarbij wordt geen enkele markt geschuwd. Voor de consument betekent dit een grote keuze. Een directeur van Fossil Group merkte op: "De lancering van de Fossil Q heeft ons geholpen om extra kansen te identificeren en door de positieve reactie van de consument komen we in dit jaar zeer groot terug op dit gebied. Onze retailpartners kennen de schaalvoordelen van de Fossil Group, en zo zal de consument producten van ons zien met verschillende functies, modellen, kleuren en merken."