Horlogemerk Fossil en sportmerk Puma zijn wereldwijd een samenwerking aangegaan. De twee bedrijven gaan gezamenlijk werken aan het design, de ontwikkeling en verspreiding van Puma-horloges en smartwatches. De overeenkomst geldt tot het jaar 2028.

Puma en Fossil

"PUMA is een van 's werelds toonaangevende sportmerken. We zijn dan ook erg gemotiveerd om met hen samen te gaan werken en onze hoogwaardige ontwerp- en distributiecapaciteiten aan de PUMA-horlogecollectie toe te voegen," aldus Kosta Kartsotis, CEO van Fossil Group.

Samen gaan de bedrijven samenwerken aan het ontwerp en de fabricage van horloges en smartwatches onder de merknaam Puma. Het is de bedoeling dat de eerste producten in de loop van 2019 zullen verschijnen. Hoeveel er precies uitgebracht zullen worden komend jaar is nog de vraag, maar het vormt in elk geval het begin van de samenwerking.

De producten van de twee bedrijven worden verkocht via bepaalde warenhuizen, speciaalzaken en de e-commercekanalen in het wereldwijde netwerk van Fossil. “We gaan vol vertrouwen samenwerken met Fossil Group, omdat hun sterke focus op innovatie ons helpt producten te maken die passen bij de behoeften van onze consumenten en 's werelds snelste atleten”, stelt Bjørn Gulden, CEO van PUMA.

Meer samenwerkingen

Fossil werkt wel vaker samen met bedrijven. De eerste licentieovereenkomst werd in 1997 getekend. Sindsdien heeft het bedrijf zeventien van dit soort samenwerkingen. Daarbinnen komen er wearables voor veertien merken in meer dan 300 stijlen uit, met distributie in 50 landen en 21 talen.