Jawbone meldt dat veel meer mensen actief zijn geworden sinds de lancering van de augmented reality-game Pokemon GO. Dit spel, van ontwikkelaars Niantic en The Pokémon Company, blijkt dus mogelijk ook een fitnesssucces te zijn.

Meer stappen gezet sinds lancering Pokemon GO

De augmented reality-game Pokemon GO neemt de wereld over - letterlijk stap voor stap. Dat meldt althans Jawbone, de fabrikant van enkele populaire fitnesstrackers, op basis van data die het bedrijf verzameld heeft. Eigenaars van de Up die GO benoemen in hun leaderboards zijn flink gestegen sinds de grotere lancering van het spel. Zo zijn er meer dan achtduizend stappen meer gezet op 9 juli jongstleden en dat is slechts een paar dagen nadat de game te downloaden was - nog steeds is GO niet wereldwijd verkrijgbaar.

Gebruikers hebben zo'n 62,5 procent meer stappen gezet dan gewoonlijk. Hoewel dat leuke cijfers zijn, is deze data nog geen accurate weerspiegeling, aangezien die data hevig leunt op het benoemen van de activiteit. Wat wel duidelijk is, is dat sociale media een motiverende factor vormt. Of je nu op Facebook of Twitter zit, je komt niet meer onder Pokemon GO uit, dus gaan mensen er ook steeds op uit. En ja, GO heeft veel controversieel nieuws op zijn naam staan, daarom is dit soort nieuws meer dan welkom. Gotta catch 'em all!