De oprichter van Oculus Rift denkt dat de kabels die virtual reality-apparaten voor pc nodig hebben, in de weg van het succes staan. De Oculus Rift-bril verbindt je met een kabel aan je pc, zodat de grafische berekeningen door dat apparaat uitgevoerd kunnen worden.

'Mobile virtual reality-oplossing zijn eerder succesvol'

Het duurt nu nog maar enkele maanden voordat de eerste virtual reality-brillen op de markt zullen verschijnen. Toch denkt oprichter van Oculus, Palmer Luckey, dat de virtual reality-oplossingen die gekoppeld moeten worden aan een pc voor de rekenkracht, voorlopig last zullen hebben van de kabel waarmee je de hardware aan elkaar verbindt. Zonder die kabel zal de Oculus Rift voorlopig niet werken. In een tweet liet de oprichter van het bedrijf achter de virtual reality-bril het volgende weten.
Cables are going to be a major obstacle in the VR industry for a long time. Mobile VR will be successful long before PC VR goes wireless.

En met 'mobile vr' doelt de beste man op Google Cardboard en Samsung Gear VR: virtual reality-brillen waar je een smartphone in kunt schuiven voor alle digitale berekeningen. Het is wel een trade-off natuurlijk: wanneer je voor mobiele virtual reality-oplossingen gaat, dan krijg je te maken met inferieure graphics, maar wel meer ruimte om in te lopen, terwijl virtual reality-brillen die aan een pc of spelcomputer gekoppeld worden, minder ruimte om te lopen, maar veel betere graphics kunnen aanbieden aan de drager.