Slecht nieuws voor de liefhebbers die vol verwachting wachten op hun gloednieuwe Oculus Rift. Brendan Iribe, de CEO van Oculus, heeft naar buiten gebracht dat de eerste lading van de Rifts langzamer geleverd zal worden dan voorheen werd verwacht. Uit mailwisselingen blijkt dat een aantal klanten nog altijd wacht op de nieuwe virtual reality bril. De vertraging zou volgens brieven die rondgaan op het internet te maken hebben met een 'onverwacht tekort aan onderdelen'.

Een groot aantal klanten koos in januari voor een pre-order in de hoop de Oculus Rift eind maart nog binnen te hebben. Wegens tekorten moeten zij nu echter langer wachten dan voorheen dus verwacht werd. De klanten hebben nu te horen gekregen dat zij de bril rond 12 april alsnog kunnen verwachten. Een vertraging van een halve maand.

Goedmaker voor vertraagde Oculus Rift

Om het toch nog enigszins goed te maken met de klanten, heeft Oculus besloten iedereen die de Oculus Rift tussen januari en april heeft besteld tegemoet te komen. Voor hun nieuwste gadget hoeven zij namelijk geen verzendkosten te betalen. Een fijne meevaller, gezien de verzendkosten in sommige gevallen ruim honderd dollar bedroegen. In het geval van Nederland bedroegen de verzendkosten zo'n veertig euro. Dat Oculus de vertraging niet vanaf het begin helder heeft gecommuniceerd richting zijn klanten, wordt het bedrijf hier en daar wel kwalijk genomen.
First set of Rifts are going out slower than we orig estimated, so we're giving free shipping for all pre-orders, including international.