De medeoprichter van Oculus, Nate Mitchell, heeft in een interview laten weten dat er voorlopig geen Mac-ondersteuning in de planning staat voor de Oculus Rift. Wel zou hij met zijn team willen werken aan ondersteuning voor het platform.

Mac-ondersteuning voor Oculus Rift? Nog niet

De medeoprichter van Oculus, Nate Mitchell, heeft in een interview laten weten dat er voorlopig geen Mac-ondersteuning in de planning staat voor de Oculus Rift. In datzelfde interview laat de beste man wel weten dat hij graag zou willen zien dat die ondersteuning er zou zijn, maar dat er nu dus niet aan gewerkt wordt. Mitchell zou persoonlijk willen dat de ondersteuning er snel komt, maar in de komende zes maanden is daar in elk geval nog geen tijd voor. Dan staan er andere dingen voor de virtualrealitybril gepland.
We do want to do OS X (macOS) support for Rift, it's not something that's currently on the roadmap for-- I can even say-- the next six months," Mitchell tells me. "We will continue to revisit it, the real challenge for us is just how much we invest into that space because it does require a lot of our time and energy to get it right and to deliver a great experience.

Vroege versies van de populaire virtualrealitybril werkten nog wel op high-end Macs, maar die ondersteuning moest uiteindelijk geschrapt worden. Windows genoot de voorkeur en dat was het platform waar het bedrijf een 'virtualrealityervaring van hoge kwaliteit' op wilde leveren.