Palmer Luckey heeft in een interview aangegeven dat ondersteuning voor de Mac er voorlopig niet in zit. Oculus Rift ondersteunt nu alleen Windows. Mac-ondersteuning komt pas wanneer 'Apple een betere computer maakt'.

Geen Mac-ondersteuning voor de Oculus Rift

Sinds januari is de Oculus Rift vooruit te bestellen. De mensen die zo'n virtual reality-bril kopen weten dat ze daarvoor een behoorlijk krachtige pc in huis nodig hebben om ervoor te zorgen dat de bril werkt. En de mensen met een Mac? Die doen er goed aan de bril te laten liggen of toch nog een Windows-pc te kopen. Hoewel het Oculus-team vorig jaar al de ontwikkelingen voor Mac-ondersteuning heeft stopgezet, bevestigt Palmer Luckey, de oprichter van Oculus, in een interview dat de ondersteuning er voorlopig helemaal niet aan komt.

In een interview heeft Luckey het volgende over de Mac-ondersteuning gezegd.

That is up to Apple. If they ever release a good computer, we will do it. It just boils down to the fact that Apple doesn't prioritize high-end GPUs. You can buy a 6000 dollar Mac Pro with the top-of-the-line AMD FirePro D700, and it still doesn't match our recommended specs. If they prioritize higher-end GPUs like they used to for a while back in the day, we'd love to support Mac. But right now, there's just not a single machine out there that supports it.

De Mac-support is dus zeker niet van de baan - maar zolang Apple geen krachtigere hardware uitbrengt, lijkt die ondersteuning niet te komen.