Microsoft is naar eigen weggeblazen door de commerciële interesse in HoloLens, aangezien er ontzettend veel bedrijven interesse hebben getoond in de bril. De augmented reality-bril was aanvankelijk bedoeld voor gaming en werd pas later ingezet voor andere toepassingen.

Commerciële interesse in HoloLens erg groot

Aanvankelijk werd de Microsoft HoloLens gepresenteerd als een apparaat waarmee je kunt gamen, maar dat veranderde al snel toen Microsoft erachter kwam dat veel bedrijven (die geen games ontwikkelen) ook interesse hadden in de augmented reality-bril. Deze bedrijven zouden namelijk zelf al ideeën hebben voor commerciële applicaties. Dat kwam bij het bedrijf uit Redmond aan als een verrassing, meldt Chris Capossela, Microsoft chief marketing officer in een recent gegeven interview met de website Geekwire.
We totally underestimated the commercial interest in this thing. The team who built it, a lot of them had their roots in Xbox. Alex Kipman and Kudo [Tsunoda]. And so they originally envisioned it as something more along those lines, but as we started to show it to people, we were blown away by the commercial interest.

Microsoft heeft daarnaast al aangekondigd dat de HoloLens nog lang niet wordt gelanceerd als een consumentenversie. Ondertussen verkoopt het bedrijf de augmented reality-bril, kosten: drieduizend dollar, aan bedrijven die niets met entertainment te maken hebben.
Early users are primarily big companies and groups, including Lowe's, Case Western Reserve University, NASA, Saab, Volvo and others. Real estate company Skanska and digital production agency Studio 216 just announced plans for the "world's first holographic real estate leasing center," for a high-rise office project in downtown Seattle.

Lees hier alles over de HoloLens. In dit artikel bespreken we wat het verschil is tussen augmented en virtual reality.