Een groot aantal liefhebbers wacht nog altijd op hun bestelde Oculus Rift. Wegens een onverwachts tekort aan onderdelen, heeft nog lang niet iedereen zijn wearable ontvangen. Reden genoeg voor het medium Wareable om contact op te nemen met Jason Rubin, hoofd van de wereldwijde studio's van Oculus. Om de pijn te verzachten koos het bedrijf er eerder al voor om geen verzendkosten te rekenen voor de Oculus Rift.

"We zijn door deze situatie ernstig in de verlegenheid gebracht", zo begon Rubin zijn verhaal. "We zijn boos op onszelf, dat is duidelijk. Dit is niet de ervaring die we onze consumenten mee wilden geven. Ik denk dat we het juiste hebben gedaan door over te gaan op gratis verzending. Zeker als je in Tasmanië woont, dat is de plek waar onze verzendkosten het hoogst zijn."

Betere communicatie Oculus Rift

Rubin heeft wel het idee dat zijn team beter had kunnen handelen. "Ik denk dat we slecht hebben gecommuniceerd. We hadden duidelijker en eerder moeten communiceren, maar ik denk dat we uiteindelijk het juiste hebben gedaan voor de consumenten. Ik geloof in de lange termijn en als we allemaal terugkijken en plezier maken met de VR, dan zullen we ons de vertraging niet herinneren", aldus het relaas van Rubin.