OnePlus heeft aangegeven dat het bedrijf een smartwatch had ontworpen, maar uiteindelijk besloot dat product niet uit te brengen op de volle markt. De ceo van de fabrikant is namelijk van mening dat kleinere bedrijven weinig kans maken op die volle markt.

Smartwatch van OnePlus was al ontworpen

De ceo van OnePlus, Pete Lau, heeft in een interview aangegeven dat het bedrijf gewerkt heeft aan een smartwatch (waarvan het design al af was), maar dat er uiteindelijk voor werd besloten het product niet uit te brengen. De markt is namelijk al behoorlijk vol met slimme horloges (die ook nog eens op elkaar lijken), waardoor het voor kleine spelers moeilijk wordt hun product te verkopen. Bovendien is het zo dat Lau ervoor wilde zorgde dat de fabrikant gefocust bleef, waardoor de populaire smartphonelijn niets te lijden had onder die beslissing.

Voorlopig wil OnePlus zich daar dan ook op blijven concentreren. De smartphones van het bedrijf doen het goed en de bedoeling is om die lijn voort te zetten, voornamelijk buiten de Chinese markt om. De Chinese smartphone-markt mag dan wel de grootste zijn, toch is er een sterke daling zichtbaar, waardoor het een goed idee is je ook buiten China om goed te positioneren met je product. En wanneer je een team fragmenteert door ook een geheel nieuw product te lanceren, dan had dat een negatieve impact kunnen hebben op de smartphonetak.