De bestuursvoorzitter van Pebble meldt dat de Apple Watch de smartwatch-markt als geheel helpt en dat zijn bedrijf nog niet lijdt onder de populariteit van Apple's eerste slimme horloge. Sterker nog: de Pebble-smartwatch hebben nog nooit zo goed verkocht.

'Apple Watch helpt de smartwatch-markt als geheel'

De ceo van Pebble heeft een opmerkelijke uitspraak gedaan. De bestuursvoorzitter geeft namelijk aan dat de Apple Watch tot op heden nog geen impact heeft gehad op de verkoop van de verschillende Pebble-smartwatches, maar dat het er mogelijk juist voor gezorgd heeft dat de verkoop is toegenomen. Het slimme horloge van Apple heeft er volgens de ceo voor gezorgd dat mensen zich bewust zijn geworden van de wearables- en smartwatch-markt en dat is uiteindelijk voor alle bedrijven in de business goed nieuws.

Eric Migicovsky, de Pebble-ceo, geeft zelfs aan twee keer zo veel smartwatches te hebben verkocht in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Zijn opmerking lijkt op die van de Fitbit-ceo, die we eerder al voorbij zagen komen. Het verschil echter tussen Fitbit en Pebble, is dat Pebble zich wel degelijk op dezelfde markt bevindt als Apple Watch, in tegenstelling tot dedicated fitnesstrackers, waar die opmerking betrekking op heeft. Het grote verschil tussen Pebble en Apple is dat Pebble zijn slimme horloge veel goedkoper in de markt zet.

Eerder dit jaar kondigde Pebble zijn eerste ronde smartwatch aan, die te gebruiken is met Android en iOS.