Sony heeft laten weten dat de PSVR een ander beoordelingssysteem krijgt dan de Oculus Rift en spellen niet op intensiviteit zal gaan indelen. Oculus geeft per game aan hoe intensief die is, met termen als comfortabel, matig en intensief.

PSVR leunt op PEGI voor beoordelingen

Sony Computer Entertainment Worldwide Studios-baas Shuhei Yoshida heeft in een interview aangegeven dat de PSVR niet hetzelfde beoordelingssysteem krijgt als de Oculus Rift. Oculus geeft per game aan hoe intensief die is, met termen als comfortabel, matig en intensief. Wel geeft de baas aan dat hij een fan van het Oculus-systeem is. Desondanks pakt Sony het toch anders doch vertrouwd aan, door elk spel door de verschillende beoordelaars te laten gaan. In Europa hebben we daarvoor PEGI (Pan European Game Information).
I’m a fan of the Oculus approach personally, to have ‘Intense’, ‘Comfortable for most’ or ‘Comfortable for everyone’, something like that. But I think our approach will be to go through each rating board, so PEGI for Europe. We discussed it internally and it’s very subjective and difficult to work consistently as there’s so much content coming in. What causes the nausea? It’s not like everyone has the same reaction, everybody’s different, and people get used to some experiences. This is so now. Because we are learning so much, we cannot just come up with one approach of our own, so we prefer to work with the industry.

De PlayStation VR is vanaf oktober te koop voor 399 euro. Lees hier alles over het virtual reality-apparaat.