Wearables komen in alle soorten en maten, zelfs kleding kan tegenwoordig slimme sensoren bevatten. Suunto is een samenwerking aangegaan met het Finse kledingmerk Reime en brengt een jas voor kinderen op de markt waarmee activiteiten gemeten kunnen worden.

De ReimaGO jas moet in de herfst van 2016 op de markt verschijnen en bevat sensoren waarmee de duur en intensiteit van fysieke activiteiten gecontroleerd kunnen worden. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de Movesense-technologie die Suunto reeds in fitness trackers verwerkt heeft.

De ReimaGO neemt de verzamelde data en stopt deze in een game-omgeving waarmee kinderen uitdagingen aan kunnen gaan en punten kunnen verdienen. Ouders worden hier ook bij betrokken want zij kunnen zelf doelen en beloningen instellen.

De waterdichte sensor wordt in een speciale zak van de ReimaGO geplaatst en kan dus ook los gebruikt worden. Met deze methode willen beide bedrijven het tracken van activiteiten van kinderen toegankelijker en makkelijker maken, en vooral ook interessanter voor kinderen zelf. Of de jas ook op de Nederlandse markt zal verschijnen is nog niet bekend.