sung verwacht vijf miljoen Gear S3-smartwatches te verkopen. De Koreaanse elektronicafabrikant heeft de verkoopdoelstelling met 60 procent verhoogd.

Stijging

De stijging van 60 procent is afgezet tegen de gecombineerde verkoopcijfers van de Gear S2 en andere wearables in het afgelopen jaar. In concrete cijfers gaat het om vijf miljoen Gear S3-horloges. Maar het is niet helemaal helder hoeveel tijd Samsung hiervoor wil nemen. Wellicht voor 2017, wellicht ook voor de hele levenscyclus van de Gear S3. Samsung verkocht vorig jaar 3,1 miljoen wearables.

In november in Nederland

De Gear S3 zal ergens begin november in Nederland de verkoop in gaan voor rond de vierhonderd euro. Dat is althans kort geleden onthuld door Samsung Nederland op twitter.

Frontier en Classic

De Gear S3 zal in twee varianten de winkels bestormen. De Classic-versie geeft de indruk van een gewoon horloge, terwijl de Frontier het meer zoekt in een sportief design. Beide horloges hebben de bijzondere draairing, waarmee functies van de smartwatch te voorschijn kunnen worden getoverd. De slimme klokjes lopen op het besturingssysteem Tizen, en wijken daarmee af van de Android Wear-horloges van bijvoorbeeld Motorola, LG en Huawei.

IFA

Wearables Magazine heeft tijdens de IFA vorige maand al met de Gear S3 mogen stoeien. Onze hands-on ervaring is hier terug te lezen. Lees ook hier over de verschillen tussen de Gear S2 en de Gear S3.