Samsung heeft kenbaar gemaakt de zakelijke markten te willen veroveren met verschillende wearables, zoals smartwatches en vr-headsets. Hiermee wil Samsung het werken leuk en productief gaan maken.

Samsung wil zakelijke markt op wearables

Tijdens een Samsung-evenement in New York liet het bedrijf weten dat er veel interesse is vanuit de zakelijke wereld in de wearable en de integratie ervan in de zakelijke markt. En Samsung wil daar graag op inspringen, door bijvoorbeeld personeel met smartwatches direct toegang tot geven tot de meest cruciale informatie en personeel of klanten met virtual reality-headsets bepaalde multimedia-aspecten meeslepender laten beleven door de informatie via de virtuele werkelijkheid weer te geven. Maar er zijn nog genoeg drempels.

Zo kunnen er natuurlijk problemen opduiken met betrekking tot de veiligheid van applicaties en wanneer mensen hun eigen apparaten meenemen naar het werk. Desondanks gelooft Samsung erin dat wearables wel degelijk zakelijk gebruik kunnen worden. Obers kunnen sneller bestellingen inzien en aandelenhandelaren kunnen sneller aandelen verkopen, bijvoorbeeld. Aangezien sommige smartwatches van Samsung 3g hebben, is een smartphone niet altijd nodig. Ook kunnen de horloges als kaartvervangers dienen, natuurlijk.

De ideeën die Samsung heeft voor de vr-headsets klinken ook erg logisch. Zo kunnen bedrijven toegespitste trainingen aanbieden aan het personeel en kunnen makelaars een rondleiding door het huis geven, met daarin de meubels die de potentiële kopers zelf zouden willen hebben. Maar alles valt of staat in de ontwikkeling van de geschikte apps. De ideeën kunnen er wel zijn en de apps zouden straks wel kunnen bestaan, maar als ze voor geen meter werken, dan heeft niemand daar wat aan. Dit kan nog jaren experimenteren kosten.