De fitnesstracker Microsoft Band 2 begon onlangs ineens problemen te vertonen met de synchronisatie met een verbonden smartphone. Microsoft heeft na een dikke week stilzwijgen de fout toegegeven, en gemeld dat er een bugfix aankomt.

Synchroniseren

Het is nog altijd een raadsel wat er precies aan de hand is met de Microsoft Band 2, de tweede fitnesstracker die het bedrijf op de markt bracht. Plotseling stopte de fitnessband met het doorgeven van gegevens aan het verbonden apparaat, op alle platformen tegelijk. Dus of de Microsoft Band 2 nu gekoppeld was aan een iPhone, een Androidtelefoon, een Windows 10-computer of een Windows Phone, op al deze apparaten stopten de gegevens met binnenkomen.

Bugfix

Microsoft heeft volgens ZDNet de fout nu geïdentificeerd. En er is een bugfix voor in de maak, die binnenkort automatisch naar alle dragers van de Microsoft Band 2 komt.

Oorzaak onbekend

Tegen ZDNet zei Microsoft: “We geloven dat we de oorzaak hebben gevonden waardoor sommige klanten van de Microsoft Band 2 geen contact konden maken met de dienst. We zijn nu actief bezig om een fix uit te rollen. We zullen onze klanten voorzien van een update zodra we meer kunnen vertellen. Uw geduld stellen we op prijs. Dank u.”

Deze nogal nietszeggende verklaring geeft in ieder geval aan dat er aan het probleem wordt gewerkt. Hoewel daar aanvankelijk weinig haast mee werd gemaakt. Het softwarebedrijf heeft verder niet laten weten waar het probleem eigenlijk door is ontstaan.