We kunnen er eigenlijk niet meer omheen; de markt voor wearables heeft nog niet gebracht wat we allemaal verwacht en gehoopt hadden. Zeker op het gebied van smartwatches is er nog maar weinig terrein gewonnen, want zeg nu eerlijk; wie zie jij met een slim horloge lopen? Toch zijn er nog genoeg bedrijven die er heilig in geloven, waaronder Tag Heuer.

Tag Heuer CEO Jean Claude Biver is één van de mensen die er nog heilig in gelooft. Biver ziet het zelfs de standaard worden dat we allemaal elke paar jaar een nieuwe smartwatch kopen. Volgens de beste man kunnen we de markt voor smartwatches vergelijken met die voor televisies. We zouden er inmiddels aan gewend raken dat een tv om de zoveel jaar aan vervanging toe is, waar we 30 jaar geleden nog minimaal 10 jaar met een tv deden.

Smartwatches zijn voorzien van software en de nieuwste technieken. Beiden zorgen ervoor dat een product al na een paar jaar 'oud' is. Dat is volgens Biver geen probleem aangezien we er op dezelfde manier mee omgaan als met een nieuwe tv. Na een paar jaar koop je gewoon een nieuwe, met de nieuwste software en de nieuwste technieken. Wij, de consumenten, zouden hier snel genoeg gewend aan raken.

Nu zou dat verhaal misschien kunnen opgaan voor een smartwatch van een paar honderd euro, maar kijkend naar de dure smartwatches die Tag Heuer uitbrengt - tussen de 1.000 en 2.000 euro - is dat voor velen wellicht niet weggelegd. Heb jij al een smartwatch? En verwacht je deze elke paar jaar te vervangen?