Dana-Maria Faneker van CaptainVR heeft met ‘VRees of Liefde’ het beste idee voor virtual reality in Nederland bedacht, aldus de jury van het evenement. Dana-Maria ontwikkelt haar idee samen met Samsung nu tot een concrete toepassing.

'VRees of Liefde' beste vr-idee van Nederland

Dana-Maria Faneker van CaptainVR heeft met ‘VRees of Liefde’ het beste idee voor virtual reality in Nederland bedacht. Dat oordeelde de vakjury van de VR Challenge vandaag na de pitches van de drie finalisten. Faneker ontwikkelt haar idee samen met Samsung nu tot een concrete toepassing. Het product wordt als pilot op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De applicatie moet mensen helpen met bijvoorbeeld podium-, hoogte- of pleinvrees om met behulp van speciaal ontwikkelde vr-content van hun angst af te komen.

Voor de VR Challenge werden ruim 200 ideeën ingediend door startups, ondernemers en studenten uit heel Nederland. Eerder deze maand maakte de vakjury, bestaande uit onder andere start-up-investeerder Winston Gerschtanowitz en Jim Stolze van TEDx en Startup Fest Europe, de tien genomineerden bekend waarop het publiek kon stemmen. Uiteindelijk mochten drie finalisten hun idee pitchen tijdens Digital Marketing Live, dit jaar onderdeel van Startup Fest Europe, in de Beurs van Berlage. Faneker is blij met de overwinning.