Uit onderzoek van het onderzoeksbureau iDC blijkt dat de wearables-markt in 2019 drie keer zo groot is dan nu het geval is. Dit jaar verwacht IDC dat er bijna 46 miljoen wearables worden verscheept; in 2019 moeten dat er al meer dan 125 miljoen zijn.

Wearables groeien in populariteit

De combinatie van nieuwe en meerdere fabrikanten, wearables en gebruikers moeten ervoor zorgen dat de wearables-markt in 2019 drie keer zo groot is als nu het geval is. Het IDC (International Data Corporation) denkt dat we aan het einde van 2015 zo'n 45,7 miljoen wearables hebben verscheept, wereldwijd. Dat zou dan al een stijging van maar liefst 133,4 procent zijn als je dat cijfer vergelijkt met het aantal verscheepte wearables over heel 2014. Tegen het einde van 2019 aan, moet het aantal verscheepte wearables al op 126,1 miljoen staan.

Dat betekent dat de wearables-markt in vijf jaar tijd een groei gaat laten zien van 45,1 procent. Een ander aspect dat de markt moet doen groeien, is de focus op slimme wearables, die ook nog eens third-party applicaties kunnen draaien. Dan denkt de IDC aan wearables als de Apple Watch, Motorola's Moto 360 en de Gear-smartwatches van Samsung. In totaal verwacht de IDC dat er 25,1 miljoen smart wearables verkocht zullen worden dit jaar, wat een stijging van 510,9 procent zou zijn in vergelijking met 2014; dat jaar moest het doen met 4,2 miljoen stuks.

De basale wearables, wearables die geen third-party applicaties kunnen draaien, zullen met dertig procent gaan groeien: van 15,4 miljoen stuks in 2014 naar 20 miljoen stuks in 2015. Wearables die je om je pols draagt zullen tachtig procent van de markt in handen hebben, aangezien veel fabrikanten daar hun centen op hebben gezet en het IDC verwacht dat deze trend wordt voortgezet. Daarnaast wordt er een groei verwacht in het aantal modulaire apparaten, aangezien die gemakkelijk te produceren en te verkopen zijn.